Ben jij een luisteraar, lezer of een kijker?

Oftewel, wat doe je liever:
✔ blogs, posts, etc. lezen 👀
✔ podcasts of andere audio luisteren 🎧
✔ video’s en afbeeldingen kijken ▶

Dit zijn drie verschillende manieren om content tot je te nemen.
En dus ook drie manieren waarop jij je content kan delen.

Want dat jij bijvoorbeeld vooral een luisteraar bent, betekent niet dat jouw ideale klanten dat ook zijn. Misschien lezen die liever, hebben ze juist meer met video’s of een kanaal als Pinterest.

Daarom is het slim om jouw content op verschillende manieren aan te bieden. Zodat je die verschillende soorten mensen bereikt en niet maar een deel ervan.

👉🏽 Maak bijvoorbeeld een podcast van je blog of precies andersom.
👉🏽 Verwerk een stuk van je tekst in een afbeelding om te delen op Pinterest.
👉🏽 Voeg beeld toe aan je podcast of maak er een video bij/van en plaats die op YouTube.

Video betekent niet altijd dat jij ook daadwerkelijk in beeld hoeft te zijn. Je kunt ook een simpele presentatie maken van delen uit je podcast of je blog en die als video opslaan.

Door je content op verschillende manieren te verspreiden, vergroot je je bereik. Zonder dat je inhoudelijk allemaal nieuwe dingen hoeft te verzinnen. En met de tools van tegenwoordig is dat steeds makkelijker.

Hou jij met je content al rekening met deze verschillende ‘gebruikers’?
Of hou je het stiekem vooral bij je eigen voorkeur?