What’s in it for me?

Denk jij daar weleens aan als je met een blog, post, mail of podcast bezig bent?

What’s in it voor je ideale klant?
Wat heeft hij of zij aan jouw verhaal?

Gaat het:

  • inspireren
  • motiveren
  • iets leren
  • nieuw inzicht geven
  • emoties oproepen
  • herkenning opleveren

Keuzes genoeg. Maar wel handig als je iets kiest en het niet gewoon open laat.

Het maakt je verhaal namelijk concreter en het geeft je richting. Als je weet welke boodschap je wil overbrengen, kun je daar makkelijker naartoe werken.

Een duidelijke boodschap is fijner voor je publiek. Die snappen dan veel sneller what’s in it for them. Want ze hoeven veel minder moeite te doen om je verhaal te begrijpen.

Fijn voor hen en fijn voor jou.

Want als jouw verhaal aanslaat, is de kans groter dat ze je blijven volgen.

Dat ze uiteindelijk met je willen samenwerken.

En daar doe je het voor. Toch?