Doe jij al aan e-mail marketing?

Het kost 6-7x meer tijd en geld om nieuwe klanten te scoren dan om huidige klanten te behouden.

Dat is nogal een verschil, hè?

De reden daarvoor is simpel; die nieuwe klanten moet je nog verleiden om klant te worden. Gemiddeld moet iemand jouw product of dienst 8-10x langs hebben zien komen voor ze klant worden. Daar gaat dus nogal wat tijd in zitten.

Want om jouw bedrijf zo vaak te zien langskomen, moeten ze je volgen via social media of inschrijven voor je nieuwsbrief. Of je zet advertenties in.

De ellende van het volgen is dat je daarbij afhankelijk bent van het algoritme van het social media kanaal. Jij kunt nog zulke gave posts, stories en reels maken, maar ze worden nooit door al je volgers gezien. Slechts door een klein percentage.

En steeds advertenties plaatsen, tikt aardig aan. En je wil je ideale klant ook niet gaan irriteren met te vaak herhaalde advertenties.

Dat is dus precies waarom die good old-fashioned e-mail marketing zo handig is.

Daarmee kom je rechtstreeks in iemands mailbox terecht en heb je dus geen last van algoritmes. En kun je dus veel makkelijker zijn of haar aandacht trekken.

Belangrijk daarbij is wel dat je onderwerp aantrekkelijk genoeg is om de mail te openen. Iets als ‘Nieuwsbrief oktober’ gaat ‘m niet worden.

En vervolgens zorg je er natuurlijk voor dat die inhoud uitnodigt om verder te lezen of te bekijken. Je hoeft echt niet alleen je producten of diensten te showen als je dat lastig vindt.

Wissel lekker af met kennis delen, nieuwe blogs/podcasts, vertel waar je mee bezig bent of welke nieuwe dingen die eraan komen. Keuze genoeg!

Bijkomend voordeel is dat je op die manier ook bij je huidige klanten steeds weer even op de radar komt. En zo kopen ze makkelijker nog iets bij je. Ze weten tenslotte al hoe goed jouw diensten of producten zijn.

Dus, doe jij al aan e-mail marketing?